e premte, 24 gusht 2007

24.aug.

Ting 23:

I dag d.24.aug.2007 vil jeg mene, at de 23 ting er udført. Nogle med mere elegance og færre suk/støn end andre. Tilfreds med resultatet er det lidt svært at være, når man lider af et perfekthedssyndrom, og det perfekte er uopnåeligt.
Generelt har det været ret sjovt, og det kunne have været endnu sjovere, hvis der ikke havde været andre arbejdsopgaver, der også havde 1.prioritet. Forløbet har været stressfremkaldende, synes jeg.
Selve konceptet finder jeg ganske glimrende, og beskrivelsen af arbejdsopgaverne har været god og forståelig.
RSS-feeds syntes jeg først var ret overflødig, da jeg modtager informationer pr.mail, men nu er jeg faktisk blevet ret glad for dem efter en oprydning.
Min personlige iGoogle-side bruger jeg hver dag. Og Messenger har jeg også åbnet hver dag, men det er nu lidt småt med brugen.
Og nu til det lidt ømme punkt: del.icio.us og tagging kan jeg ikke se nytten af til eget brug. LibraryThing vil jeg udbygge til eget brug, da den kan bruges i forbindelse med min litteraturgruppe, hvor vi aldrig kan huske, hvad vi har læst og hvornår.
Når jeg skal bruge billeder, er Flickr og Creative Commons ganske glimrende. Selv fotograferer jeg ikke.
Wikipedia er da ganske nyttig, blot skal man huske på, at alle og enhver kan lægge artikler på og rette rigtigt til forkert. F.eks. havde jeg lagt en tilføjelse på under Kalø Slotsruin om Fangen på Kalø af Carit Etlar uden at fortælle, at dette er et pseudonym for Carl Brosbøll. Ingen opdagede det, så jeg måtte selv tilføje det efter et par dage.
Gliffy og Google Docs er jeg sikker på, at andre vil have megen glæde af. Jeg kan ikke finde noget at bruge dette til – lige nu i hvert fald.
Podcast kan jeg se nytten af, og det var nemt, men ikke den del af det, hvor vi skulle producere vores egen Podcast. Dog holder jeg selv af stilhed, så hverken YouTube, Podcast eller Last.fm vil blive brugt meget af mig.
SecondLife havde jeg ventet mig noget mere af. Det er nemt at konstruere en avatar, når bare man har en ordentlig pc til rådighed. Det var tungt at komme ind i ”livet”, og så finder jeg det utroligt klodset, at avataren skal bevæge sig ved hjælp af piletaster. Det er der da ikke mange unge mennesker, der gider – tror jeg. Nå, men noget underholdende er det da.
Når jeg har fortalt om disse 23 ting blandt familie, venner og bekendte, aner de ikke, hvad jeg taler om, så udbredelsen af budskabet kan blive tungt.

Nuk ka komente: